Skip to content Skip to footer

למה יש לי ארבע פעמים ביטוח חיים?

ביטוח חיים פרטי, ביטוח חיים פנסיוני וביטוח חיים למשכנתא. כל אלה יכולים להיות נחוצים לכל אחד יחד. הכירו את האפשרויות

יש לכם ביטוח חיים? אל תמהרו לענות, כי יכול להיות שיש לכם מבלי שאתם יודעים זאת. לדוגמא, האם בתוכנית הפנסיה שלכם יש רכיב של ביטוח חיים? האם יש לכם ביטוח משכנתא?

תכלס, לכל אחד יכולים להיות מספר ביטוחי חיים ברגע נתון. בואו נכיר אותם.

  • ביטוח חיים פרטי – פוליסה אישית המעניקה פיצוי כספי במקרה של מוות. הפיצוי משולם כסכום חד פעמי למוטבים שנקבעים ע”י המבוטח.
  • ביטוח חיים בקרן פנסיה – חלק מההפרשות לקרן פנסיה, עד תקרה מסוימת מסך כל ההפרשה לפנסיה, יכול להיות מיועד לביטוח חיים הקרוי פנסיית שאירים. הפיצוי משולם באופן חודשי לבן/בת הזוג והילדים עפ”י תקנון קרן הפנסיה.
  • ביטוח חיים בפוליסת ביטוח מנהלים – אותו עיקרון כמו בקרן פנסיה, בהבדל אחד – בביטוח מנהלים סכום הביטוח משלום באופן חד פעמי והמבוטח יכול לקבוע מי המוטבים כרצונו.
  • ביטוח חיים במסגרת ביטוח משכנתא – אם יש לכם משכנתא, יש לכם ביטוח משכנתא, שכולל ביטוח מבנה וביטוח חיים. ביטוחים אלה נועדו להגן על המשכנתא, ובשניהם המוטב הוא הבנק .

תכנון מערך ביטוח חיים אישי

לביטוח חיים יש מטרה אחת – לספק למוטבים, בדרך כלל המשפחה הגרעינית, בן/בת זוג והילדים, אמצעי קיום כאשר המבוטח נפטר או נכה לצמיתות (בהתאם לפוליסה). זוהי ההגנה הבסיסית ביותר שאדם יכול לספק ליקיריו.

הצורך בביטוח חיים משתנה עם הזמן בהתאם לסטטוס האישי והמשפחתי של המבוטח. לדוגמא, הצורך בביטוח חיים הוא גבוה כאשר יש ילדים קטנים בבית, ופוחת כאשר הילדים עוזבים את הקן לדרכם העצמאית.

אפשר, כמובן, גם לאזן בין הכיסוי במסגרת פוליסה פרטית לבין הכיסוי במסגרת הפנסיונית, כדי שישלימו זה את זה.

לתשומת לב! ביטוח חיים למשכנתא אינו חלק מסל ההגנות האישי והמשפחתי, כי בעת מימוש הפוליסה הסכום משולם לבנק !

ניהול תמהיל ביטוח החיים האישי והמשפחתי הוא אחד מתפקידיו החשובים ביותר של סוכן הביטוח שלכם.

מומלץ להיות בקשר עם הסוכן לקראת כל שינוי משמעותי בחייכם, על מנת לוודא שיש לכם כיסוי מיטבי לצרכים העכשוויים – הקמת משפחה, הרחבת משפחה, עזיבה של הילדים, שינוי בקריירה. כל אחד מאירועי חיים אלה, ועוד רבים אחרים, עשוי להשפיע על צרכי ביטוח החיים שלכם, ועל התמהיל הנכון עבורכם.

השאירו תגובה